Процес перегляду Стратегії державної екологічної політики вже надто затягнувся – в серпні Мінприроди оприлюднило черговий проект змін для громадського обговорення. Проте запропоновані зміни знову не забезпечують належного стратегічного планування у сфері довкілля, адже Стратегія не містить цільових показників (окрім одного, щодо збільшення частки природно-заповідного фонду до 10%). Орієнтиром у цьому питанні має стати європейський досвід стратегічного планування, щоб громадяни, експерти, інші зацікавлені особи мали уявлення, в якому напрямку ми рухаємось та яких результатів хочемо досягнути до 2030 року. Окрім цього, Угода про асоціацію між Україною та ЄС чітко вимагає від України впровадження принципів європейського права навколишнього середовища, таких як забруднювач платить, принцип перестороги та ін., проте Стратегія таких принципів не пропонує. 

Прийняття в першому читанні двох базових законопроектів у сфері горизонтального екологічного законодавства, а саме про оцінку впливу на довкілля та про стратегічну екологічну оцінку, безперечно можна вважати кроком вперед. Наразі законопроекти знаходяться на підготовці до другого читання. Лише за умови належного доопрацювання, що має полягати в узгодженні з чинними процедурами проектування та отримання дозволів на будівництво, подолання корупціогенних ризиків (для процедури ОВД) та введення в сферу дії СЕО містобудівної діяльності, закони зможуть ефективно запрацювати в національній правовій системі та стати першими важливими кроками в напрямку реформування екологічної політики. 

У липні був оприлюднений для коментування громадськості проект концепції реформування державної системи моніторингу довкілля. Це перший важливий крок у напрямку оптимізації наявної системи моніторингу, зокрема, перехід від міжвідомчого моніторингу до проведення комплексних оцінок та створення єдиної мережі спостережень, створення умов для технічного переоснащення системи моніторингу.

Влітку Міністр екології О.Семерак заявив про створення інтегрованої екологічної інспекції. Деталі цієї реформи наразі невідомі.

У липні Кабінет Міністрів затвердив Державну програму розвитку транскордонного співробітництва на 2016-2020 роки, яка передбачає реалізацію 25 проектів транскордонного співробітництва, яким надаватиметься державна підтримка. Наприклад, у сфері охорони довкілля пропонуються такі проекти: збереження унікальної біоти та покращення якості води водозабірного басейну транскордонних річок Західного регіону України; розвиток інфраструктури Яворівського національного природного парку та ремонт під’їзних доріг до об’єктів установи; запровадження альтернативної системи поводження з відходами шляхом впровадження системи роздільного збирання.